NLP voor bedrijven

NLP voor bedrijven en organisaties

NLP is bij veel bedrijven, ondernemers en ZZP-ers een vaste waarde geworden. Veruit de meeste personen kiezen ervoor om zelfstandig een NLP opleiding te kiezen bij een NLP instituut (open inschrijving) maar ook incompany trainingen worden regelmatig verzorgd.

Succesvol ondernemen

Of het nu gaat om de onderlinge samenwerking, deelnemen aan vergaderingen, de klant te woord staan of het maken van plannen: Interne en externe communicatie is een belangrijke sleutel voor succes.

Waarom investeren bedrijven in NLP?

Als de communicatie binnen een bedrijf weer soepel en helder verloopt, is dat niet alleen voor de werkgever prettig, maar voor iedereen die er werkt en zakelijk met het bedrijf te maken heeft. Veel bedrijven kiezen ervoor zelf of hun medewerkers een NLP training te laten volgen.

De effecten van een training zijn:

  • Betere onderlinge samenwerking en communicatie
  • Efficiëntere vergaderingen en overleg
  • Meer tevreden cliënten
  • Medewerkers gaan aan de oorzaak-kant staan
  • Er ontstaat meer onderling begrip
  • Gemakkelijker presentaties geven en spreken in het openbaar
  • Duidelijkheid over de doelen en de manier waarop de doelen behaald worden
  • Effectievere aansturing / feedback geven
  • Minder stress en meer plezier op het werk

Onderwerpen in de NLP Practitioner training zijn o.a.

  • Doelen stellen en halen
  • Coachingsvaardigheden
  • Hoe verbeter je de werksfeer en teamspirit binnen het bedrijf
  • Bewuste en onbewuste communicatie
  • De boodschap achter taal
  • Begrijpen hoe mensen weerstand opbouwen en hoe je die kunt ombuigen naar samenwerking
  • Inzicht in: Hoe denkt de ander? Hoe kan ik de ander motiveren?
  • Neutraal observeren
  • Leiderschap en leidinggevende vaardigheden
  • Leiden met behoud van grenzen
  • Ontdekken welke overtuigingen succes in de weg staan
  • Systemisch naar de organisatie kijken
  • Herkennen van je eigen communicatiestijl en die van een ander.
  • Effectievere communicatie binnen je organisatie tussen de verschillende afdelingen
  • Hoe samenwerken binnen een team

In de snel veranderende wereld van financiën en bankieren staat klantenservice centraal. Bankmedewerkers hebben niet alleen te maken met financiële transacties, maar ook met het opbouwen van vertrouwen en relaties met klanten. In deze context is Neuro-Linguïstisch Programmeren (NLP) een waardevol instrument voor bankmedewerkers om hun communicatieve vaardigheden te verbeteren, klantrelaties te versterken en persoonlijke ontwikkeling te bevorderen.
1. Verbeterde communicatievaardigheden:
NLP biedt bankmedewerkers technieken om effectief te communiceren met klanten van diverse achtergronden en persoonlijkheden. Door het begrijpen van de verschillende communicatiestijlen kunnen bankmedewerkers beter inspelen op de behoeften van de klant en duidelijke en overtuigende boodschappen overbrengen.

2. Opbouwen van vertrouwen in relaties:
Vertrouwen is essentieel in de financiële sector. Met NLP kunnen bankmedewerkers leren hoe ze snel vertrouwen kunnen opbouwen met klanten door middel van effectieve rapportage, het spiegelen en matchen van de taal en lichaamstaal van de klant, en het tonen van empathie en begrip.

3. Omgaan met klachten en conflicten:
NLP biedt bankmedewerkers technieken om effectief om te gaan met klachten en conflicten. Door het begrijpen van de onderliggende emoties en behoeften van klanten kunnen bankmedewerkers conflicten de-escaleren en oplossingsgerichte gesprekken voeren om de tevredenheid van de klant te behouden.

4. Stressmanagement en zelfzorg:
Bankmedewerkers worden vaak geconfronteerd met stressvolle situaties, zoals drukke werkdagen en het omgaan met financiële problemen van klanten. Met NLP kunnen bankmedewerkers technieken leren voor stressmanagement, zelfzorg en het bevorderen van veerkracht in de werkomgeving.

5. Persoonlijke ontwikkeling:
NLP biedt bankmedewerkers niet alleen tools voor professionele groei, maar ook voor persoonlijke ontwikkeling. Door middel van zelfreflectie, doelstellingen stellen en het creëren van een positieve mindset kunnen bankmedewerkers hun zelfvertrouwen vergroten en hun potentieel maximaliseren, zowel op professioneel als persoonlijk vlak.

In een sector die draait om vertrouwen en relaties, is het belangrijk om effectieve communicatievaardigheden te hebben, klantrelaties te versterken en jezelf voortdurend te ontwikkelen. Met een NLP Practitioner op zak hebben bankmedewerkers de tools tot hun beschikking om deze doelen te bereiken en een waardevolle bijdrage te leveren aan hun organisatie en klanten.

NLP trainingen bij Mind Academy

De internationaal erkende NLP Practitioner training duurt in totaal 15 dagen, verdeeld over 3 dagen per maand. De training duurt dus 5 maanden. Tussen de blokken is er de mogelijkheid tot intervisie. Ook de vervolgtraining de NLP Master Practitioner kan bij Mind Academy gevolgd worden.

Op al onze trainingen kun je een optie nemen. We reserveren bij een optie vrijblijvend een plaats totdat je een definitieve beslissing hebt genomen.

Investering

Als werkgever investeer je in 5 werkdagen (vrijdagen) en het bedrag van de training (zie agenda).
De medewerker investeert vervolgens 10 weekenddagen in het trainen van zijn/haar persoonlijke groei en communicatieve vaardigheden.
Het bedrag is vrijgesteld van BTW en inclusief lunch en studiemateriaal. Lees ook over subsidies en fiscale regelingen. De 15-daagse training wordt afgesloten met een internationaal erkend certificaat.

Inschrijven

Maandelijks organiseren we informatieavonden waarop je naast informatie over de inhoud van de training de gelegenheid hebt om met ons kennis te maken en je vragen te stellen. Heb je nog vragen, neem even contact met ons op. We staan je graag te woord!